שני שרירים שלפעמים קשה איתם אבל כמובן שאי אפשר בלעדיהם.כשאתם חושבים על, אקסטארנאל אובליק ואינטארנאל אובליק מה עובר לכם בראש? (כאילו שאין לכם דברים אחרים בראש). כמטפל וכמורה, חולפות בראשי המחשבות הבאות:

שני שרירים שלפעמים קשה איתם אבל כמובן שאי אפשר בלעדיהם.

כשאתם חושבים על, אקסטארנאל אובליק ואינטארנאל אובליק מה עובר לכם בראש? (כאילו שאין לכם דברים אחרים בראש).

 כמטפל וכמורה, חולפות בראשי המחשבות הבאות: –

בעיות הקשורות לפריצת דיסק, כאבי גב תחתון , כאבי צוואר, יציבה לא נכונה, כאבי ברכיים וכו'.

אתם בוודאי שואלים איך ולמה ?

אז בואו ונבחן את השרירים הנ"ל, מהיכן הם מתחילים, היכן הם מתחברים, מה הפעולה שהם מבצעים ומי מעצבב אותם

שרירים אלו כשהם עובדים סימולטנית נוצר פלקשין, צד אחד עושים לאטראל או אינטארנל רוטינשין, ולאטראל פלקשין. אבל אחת הבעיות העיקריות זה לאטראל או אינטארנל רוטינשין, מאחר ואנחנו יושבים או עומדים במעין זוית (גם אם קטנה), מול המחשב או מול כל דבר אחר במשך הזמן השריר הזה מתכווץ וגורם לנו שינוי ביציבה דבר שיכול להוביל לבעיות הקשורות לכאבי גב, צוואר , וברכיים. כמעט בכל בעיה של פריצת דיסק השריר הזה מעורב .

אחד המטופלים שלי הגיע עם תלונה על כאב בברך. האבחנה של האורוטופד אותו ביקר הייתה – קרע במיניסקוס!  עם הפנייה לניתוח .

באבחון יציבה שבצעתי ניתן היה לראות שהטרק (פלג הגוף העליון) מסובב לימין ועקב כך נוצר לחץ חזק במפרק ברך ימין ובגב התחתון. (מבחינת הגוף, סיבוב ימינה גורם גם לרגל לנוע בעקבותיו. אולם במצב של עמידה הרגל נשארת במקום).

 אותו מטופל עוסק בהוראה ולכן במסגרת עבודתו בכיתה הוא רגיל לפנות ימינה לכיוון הלוח מה שגורם ללחץ בברך. לאחר שחרור שרירי האקסטארנאל אינטארנאל , ירד הלחץ בברך, והכאב חלף עבר לו.

"איך זה יתכן שאל אותי, הרי לא נגעת בכלל בברך, אני לא מבין את זה, ואיך האורתופד לא יודע את זה  אם זה כל כך פשוט? הרי הוא המליץ לי על ניתוח".

לצערי, זהו אינו המקרה הראשון וככל הנראה גם לא האחרון שממליצים למטופלים על ניתוח  אותו ניתן למנוע באמצעות טיפול שיקומי בשיטת M.T.R.S.M  ולחסוך למטופלים את הסבל הרב הכרוך בכך.

עם זאת אני מוצא לנכון להדגיש שלפעמים אין ברירה וניתוח הינו הכרחי. עם זאת תמיד כדאי לנסות ולפתור את הבעיה תחילה ללא התערבות כירורגית.

בהצלחה.