האם ניתוח שעברתי לפני שנים רבות יכול להשפיע על בעיות צוואר, ידיים, חוש הריח, ראיה, שמיעה?תחילה, עלינו להבין מהי צלקת.באופן כללי קיימות שתי סוגי צלקות. הסוג האחד הינו צלקת מניתוח או מחבלה. והסוג השני, צלקת מכאב.

האם יש קשר בין צלקת לבין עייפות, חולשה או יציבה נכונה?

האם ניתוח שעברתי לפני שנים רבות יכול להשפיע על בעיות צוואר, ידיים, חוש הריח, ראיה, שמיעה?

תחילה, עלינו להבין מהי צלקת.

באופן כללי קיימות שתי סוגי צלקות. הסוג האחד הינו צלקת מניתוח או מחבלה. והסוג השני, צלקת מכאב.

רובינו מכירים את הסוג הראשון. צלקת מחתך או ניתוח הינו מצב בו לוקחים ומחברים את העור מתוך כוונה לאחותו, כאן יכולה להיגרם הדבקות של הרקמות אחת לשנייה ומכאן תיווצר שרשרת משיכות של הרקמות.

אולם מהי צלקת מכאב? ובכן, כאשר אנו חווים כאב לתקופה שמעל 3 שבועות. הכאב יוצר גם מגבלת תנועה. מגבלה זו, יכולה לגרום להדבקות רקמה וכך תיווצר לה צלקת באותו המקום. צלקת זו  תגרום לשרשרת של משיכת שרירים ולחץ על העצבוב באיזור.

למשל, צלקת של ניתוח קיסרי יכולה לגרום לחולשה ברגליים עקב לחץ על העצב.

גם אם הצלקת בת  20 או 30 שנה. ניתן לשקם את המקום על ידי עבודה על המקום לרוחב הצלקת מה שיגרום להפרדת הצלקת מהרקמה אליה היא דבוקה וכך ישתחרר העצבוב וכלי הדם שנלחצו.

לכן כאשר יש צלקת היא גורמת למשיכה של שריר שמושך שריר. דבר שיכול לגרום ליציבה לא תקינה ואף  ללחץ על עצב ולכאב. אם לא נטפל בצלקת , הבעיה תימשך, מאחר וכל טיפול שנעשה, יגרום לנו לתחושת הקלה אבל לא יפתור את הבעיה מאחר ולא טיפלנו במקור הבעיה.

לכן, חשוב לטפל בצלקות גם אם הן בנות 30 שנה.

באמצעות בדיקת שרירים ניתן לאתר צלקת מכאב. כאשר קיימת מגבלה תפקודית של השריר והסיבה אינה עצבוב, בדרך כלל היא תהיה באחז או בתחל, ששם נוצרה הצלקת.

צלקת ביד שיכולה להשפיע על כאבים בכף  היד ובמרפק

צלקת בבטן תחתונה שיכולה להשפיע על אברי המין ורגליים, כאבי גב תחתון וכו'.


צלקת בראש יכולה להשפיע על כאבי ראש , צוואר. ראייה ,שמיעה וכו'.

שיהיה בהצלחה.