לאחרונה אני שומע מטפלים שברגע שאומרים להם שהאצבעות נרדמות או שיש תחושת נימול הם ישר אומרים תעלה קרפאלית או עצב אולנארי.יקירי זאת טעות לקטלג בעיה. בעיה זאת יכולה להיות מכמה וכמה מקומות.
לאחרונה אני שומע מטפלים שברגע שאומרים להם שהאצבעות נרדמות או שיש תחושת נימול הם ישר אומרים תעלה קרפאלית או עצב אולנארי.
יקירי זאת טעות לקטלג בעיה.
בעיה זאת יכולה להיות מכמה וכמה מקומות.
כן, יכול להיות שזה תעלה קראפלית או עצב אולנארי אבל לא מחייב ואם אנחנו לא מאבחנים וישר אומרים שזה תעלה קארפאלית או עצב אולנארי אז אנחנו מפספסים את המטרה והופכים להיות כמו מכונות ולא מטפלים.
ראשית יש לבדוק במה המטופל שלנו עוסק, לאבחן יציבה האם יש נטייה לכיוון מסוים, אחר כך לבדוק פיזית ידנית עורף, שרירי ה- PECTORALIS MINOR – PECTORALIS MAJOR, שריר Trapezius, שריר Suprspinatus שרירי Deltoid, מרפק שורש כף יד וכו. אם יש לחץ על החוליות בעורף יכול לגרום בין היתר תחושת נימול והרדמות של היד או האצבעות.
אם הSuprspinatus מכווץ יכול לגרום ללחץ על עצב האולנארי והמידיאלי, אם ה PECTORALIS MINOR – PECTORALIS MAJOR מכווץ ילחץ על עצב
ה- BRACHIAL PLEXUS והקלויקולה, תלחץ על axillary vein ויגרום לתחושת נימול והרדמות של האצבעות.
למעשה כל כיווץ או לחץ על העצב או כלי הדם יכול לגרום לתחושת נימול.
אם כף היד נפוחה יראה ששריר ה- PECTORALIS MINOR לוחץ על axillary vein דבר הגורם לנפיחות ביד וכן יכול לגרום לחוסר תחושה באמה ובאצבעות זרת וקמיצה. קושי בהרמת היד והבאתה לאחור (מאחורי האוזן ) יכול להיגרם גם מכיווץ של שריר זה.
שיהיה בהצלחה וחג שמח.