שריר ה Tibialis Posterior הוא אחד השרירים המשמעותיים והמשפיעים ביציבה נכונה. שריר זה עושה את הפעולות הבאות INVERSION ו PLANTAR FLEXION של כף הרגל, כמו כן שריר זה אחראי על הקשת הMIDDLEIT בכף הרגל . כמו כן, לשריר זה השפעה רבה על שרירי הPERONEUS על ה SOLEUS ועל FLEXOR HALLUCIS LONGUS ו BICEPS FEMORIS שני הראשים.

 שריר  Tibialis Posterior

שריר ה Tibialis Posterior הוא אחד השרירים המשמעותיים והמשפיעים ביציבה נכונה. שריר זה  עושה את הפעולות הבאות  INVERSION  ו  PLANTAR FLEXION   של כף הרגל,  כמו כן שריר זה אחראי על הקשת הMIDDLEIT  בכף הרגל . כמו כן, לשריר זה השפעה רבה על שרירי   הPERONEUS   על ה SOLEUS ועל  FLEXOR HALLUCIS LONGUS ו BICEPS FEMORIS שני הראשים.

כאשר השריר מכווץ מאוד ייתכן מצב בו הוא מושך את הFIBULA  חזק מידי. במקרה זה ייתכן וה FIBULA  תאבד את אחיזתה החזקה ב Tibia ואז לא יהיה  עוגן חזק לשרירים ולכן לא יתפקדו.

 כידוע ישנם 4 סיבות המונעות  משריר לתפקד בצורה תקינה.

    1.עצבוב לא תקין

    2.בעיה בתחל או אחז של השריר

 3.הגנה על איבר פנימי

    4.עוגן לא יציב , העצם שאליו מתחבר השריר אינה מקובעת כפי שצריך.

במצב בו ה Tibialis Posterior אינו מתפקד כראוי , ייתכן ובעקבות זאת הקשת תקרוס ובמשך הזמן ייוצר מצב של רגלי   X(כאבי בירכיים  גב תחתון וכו'….).

ההשפעה על שאר השרירים,

  1. PERONEUSלא מתפקד,במצב זה ניתן לראות כי ה Tibialis Posterior מתחזק דבר שיכול להוביל ל INVERSION ונטייה לנקע.
  2. SOLEUSלא מתפקד במצב זה נוכל לראות כי ה GASTROCNEMIUS ייאלץ לעבוד במקומו ומכיוון ש ה SOLEUS הינו שריר כוח, ייתכן והדבר יגרור מצב בו ה GASTROCNEMIUS ייתפס ויכאב למרות שבפועל לא הפעלנו או אימצנו אותו.
  3.  Flexor HALLUCIS LONGUSלא מתפקד ולכן ה EXTENSOR HALLUCIS LONGUS

  יתחזק  במידה ניכרת  וימשוך את הבוהן הגדולה מס 1 כלפי מעלה כמו גם יצור מצב של INVERSION.

  1. BICEPS FEMORISשני הראשים יתפקדו בצורה ירודה ואז ה SEMIMEMBRANOSUS  וה SEMITENDINOSUS יהיו חזקים יותר ויגרמו  ל INTERNAL ROTATION

מצב נוסף אפשרי, לחץ על חוליה L4 שמעצבבת את Tibialis Posterior יגרום לאותה שרשרת שדיברנו עליה.

Tibialis Posterior 

                        FIBULA