לאחרונה נשאלתי הרבה וגם טיפלתי בבעיות של חריקת שיניים ומפרק הלסת.קיימת תופעה ידועה של אנשים הסובלים מחריקה ומנעילת שיניים תוך כדי שינה. תופעה זו יכולה לגרום אף לכאב אוזניים או לצפצופים באוזן (טינטוס-טינטון). על מנת שנבין את התהליך, יש להכיר מספר שרירים של הפנים הקשורים לתופעה ולהסביר כיצד הם גורמים לבעיה זו.

חריקת שיניים ובעיות לסת.

לאחרונה נשאלתי הרבה וגם טיפלתי בבעיות של חריקת שיניים ומפרק הלסת.

קיימת תופעה ידועה של אנשים הסובלים מחריקה ומנעילת שיניים תוך כדי שינה. תופעה זו יכולה לגרום אף לכאב אוזניים או לצפצופים באוזן (טינטוס-טינטון).  על מנת שנבין את התהליך, יש להכיר מספר  שרירים של הפנים הקשורים לתופעה ולהסביר כיצד הם גורמים לבעיה זו.

כאשר אנחנו לועסים רק בצד אחד אנחנו מחזקים את השרירים של אותו צד וכך נגרם חוסר איזון בין הצד השמאלי לצד  הימני  בפה.  דבר זה יגרום לשחיקת הסחוס בלסת ואז תגרם לנו מגבלה בפתיחת הפה, לא ניתן יהיה לפתוח את הפה באופן מלא. לכן חשוב להרגיל את הילדים ולהתרגל ללעוס בשני הצדדים.  הדבר נכון  גם לגבי חוסר בשיניים, כאשר חסרות לנו שיניים טוחנות אנחנו מעבירים את האוכל לשיניים הקדמיות ומאמצים את השרירים וכך נוצר לחץ על המפרק.

ישנם אנשים שנשארים עם פה פתוח זמן רב, גם זה יוצר חיזוק שרירים מחד ואיבוד האיזון של שרירי פתיחת הפה מול שרירי סגירת הפה מאידך.

                                      

MASSETER                                                              TEMPORALIS

TEMPORALIS   כשכל השריר עובד הוא מרים את הלסת, אבל אם רק הסיביים האחוריים עובדים הלסת נמשכת אחורה.

MASSETER שריר הטוחן החזק יש פנימי ויש חיצוני (אנחנו לא נוגעים בפנימי)

שני שרירים מאוד מאוד חשובים שסוגרים את הפה , שימו לב לכמות העצבים העוברים באזור , כאשר שרירים אלו מכווצים הם לוחצים על העצבים דבר יכול לגרום לצפצופים באוזן. בנוסף, כשהם מכווצים מאוד הם גורמים לשחיקת מפרק הלסת.

ניתן לשחרר אותם בעבודה לרוחב הסיבים ותמיד חשוב גם לעבוד על העורף לשחרור הלחץ על החוליות.

למפרק הלסת  יש 3 כיווני תזוזה.1. למעלה ולמטה 2. ימינה ושמאלה. 3. קדימה ואחורה.

יש לקחת בחשבון שכאשר מפרק הלסת לא מאוזן הוא משפיע על חוליות העורף דבר שיכול לגרום ללחץ על עצבוב הכתפיים והפנים.

בהצלחה.