הגולגולת שלנו עטופה בשרירים, כאשר אנחנו דואגים או עסוקים בחשיבת יתר (עקב הקשבה מרובה לבעיות כאלו ואחרות, צרות בעולם, של חברים או שלנו או סתם עניין של אופי),שרירים אלו מתכווצים ועשויים לגרום ללחץ ב JUGULAR FORAMEN, בעקבות זאת ייתכן ויווצר לחץ על העצבים היוצאים ממנו. כתוצאה מכך יירד תפקוד של העצבים העוברים בתעלה , וייתכן ויצוצו הבעיות הבאות: כאבי ראש , שינוים בדופק, חולשה באזור הצוואר ואפילו הפרעות בעיכול. כיצד זה קורה?

כיצד משפיע לחץ ומחשבות מרובות על חיינו.

הגולגולת שלנו עטופה בשרירים, כאשר אנחנו דואגים או עסוקים בחשיבת יתר (עקב הקשבה מרובה לבעיות כאלו ואחרות, צרות בעולם, של חברים או שלנו או סתם ענין של אופי),שרירים אלו מתכווצים ועשויים לגרום ללחץ ב JUGULAR FORAMEN, בעקבות זאת ייתכן ויווצר לחץ על העצבים היוצאים ממנו. כתוצאה מכך יירד תפקוד של העצבים העוברים בתעלה , וייתכן ויצוצו הבעיות הבאות: כאבי ראש , שינוים בדופק, חולשה באזור הצוואר ואפילו הפרעות בעיקול.

כיצד זה קורה?

בגולגולת, בין שני העצמות נוצר תפר ובתוכו ישנו חור קטן שנקרא JUGULAR FORAMEN, משם יוצאים חלק מהCRANIAL NERVES לגוף.

  1. עצב הX שנקרא VAGUS
  2. עצב ה XI שנקרא ACCESSORY
  3. עצב הIX שנקרא GLOSSOPHARYNGEAL
  4. כלי דם הJUGULAR VEIN ועוד

בואו ונראה מה כל אחד מהם מעצבב ונבין כיצד מתפתחות  בעיות, אשר בדרך כלל לא מעלות ממצאים באבחון רפואי שגרתי.

עצב ה CN 10 (X) VAGUS

עצב ה VAGUS הוא עצב מוטורי ותחושתי מעורב.  העצבים יוצאים מהגולגולת דרך JUGULAR FORAMEN מכל צד. העצבים מתחלקים למספר ענפים המופצים באופן נרחב כדי לספק חלקים רבים בגוף, כולל הגרון, הריאות, הלב, הכבד, הבטן ולשרירים הפנימיים של הלוע, והחך .

 ענפים חושיים  הנובעים מעצב הVAGUS  של האוזן החיצונית, קשורים גם לבלוטות טעם ובלוע, ולשרירי הגרון והצוואר.

 

עצב ה Vagus והאיברים  JUGULAR FORAMEN שני העצבים וכלי הדם שיוצאים JUGULAR

עצבי ה VAGUS נושאים גם סיבים פאראסימפתטים השולטים בדופק, נשימה, הזעה ותנועות של מעי ולכן יש לו השפעה על מערכת העיכול, כמו גם פעילויות רבות אחרות שלא במודעות.

 זו הסיבה שלחץ על אזור ה JUGULAR FORAMEN יכול לגרום לבעיות רבות הקשורות לאיברים הללו.

 על מנת לזהות מקור של סימפטום כלשהו, יש לבדוק תחילה האם הוא נובע מ CRANIAL NERVES. על מנת לאשש זאת, יש לבצע אבחון מתחום הקינזיולוגיה היישומית  באמצעות בדיקת שרירים (בדיקת רפלקס ולא  בדיקת כוח) של ה SCM ,וה U.TRAPEZIUS  שמעוצבבים גם מה NERVE ACCESSORY . אם נזהה ירידה בתפקוד שני השרירים הללו, ייתכן וזה נובע מבעיה בCRANIAL NERVES, אם הירידה התפקודית  נובעת רק מאחד מהם, ככל הנראה הבעיה אינה נובעת מה CRANIAL NERVES.

 סיבה נוספת מדוע חשוב מאוד לעשות בדיקות שריר קינזיולוגיות.

בהצלחה.