שלום לכולם, הפעם החלטתי לכתוב על סקוליוזיס (עקמת) וזאת עקב פניות ושאלות בנושא, שהופנו אליי לאחרונה ע"י מטפלים ומטופלים כאחד. כמו גם בעקבות שאלה שעלתה בקבוצה בפייסבוק נוכחתי לראות שחסר למטפלים ידע בנושא.

שלום לכולם, הפעם החלטתי לכתוב על סקוליוזיס (עקמת) וזאת עקב פניות ושאלות בנושא, שהופנו אליי לאחרונה  ע"י מטפלים ומטופלים כאחד. כמו גם בעקבות שאלה שעלתה בקבוצה בפייסבוק נוכחתי לראות שחסר למטפלים ידע בנושא.

ידועים  6 גורמים לסקוליוזיס .

חשוב!! בחלק מהגורמים ציינתי שטיפול מנואלי אסור בתכלית האיסור.

  1. תגובה נורמאלית של הגוף(אסור בטיפול מנואלי)

פיצוי על בעיות אחרות הקיימות בגוף. תחילה, יש לאתר ולטפל בבעיה הראשונית, אחרת נגרום לנזק (זה מצב נורמלי של הגוף). ייתכן והסיבה נובעת עקב חוליות שאינן שוות בגובהן (קיימים הבדלי גובה בין צד ימין לצד שמאל).

  1. תגובה של מערכת שריר שלד

 א. פריפרית – השריר מגיב באופן לא תקין לגירוי המגיע ממערכת העצבים (במיוחד (MULTIFIDUS

ב. סגמנטית – לחץ עיצבי, היפוטוניה של השרירים המעוצבבים , פתיחה וסגירה של עמוד השדרה                       משנה את ההיפוטוניה . יכול לנבוע משרירים שאינם מתפקדים כגון LATISSIMUS DORSI   בתפקוד לקוי,    Q.L PECTORALIS MIAJOR וכו'.

  1. מרכזית – תפקוד לקוי של שרשראות מאיופציאליות(רכבות).

מערכת שריר שלד סובלת ברמה פריפרית סגמנטלית ומרכזית  ולכן כאן הטיפול מתמקד רק במערכת שריר שלד.

  1. ויסצרה (בעיה פנימית בגוף)

 מקור הבעיה אינו מערכת שריר שלד  אלא בעיה הנובעת ממערכות אחרות (מערכת העיכול, מערכת הנשימה, וכו').

טיפול במקור הבעיה (במידה ואבחנו באופן מדויק) תסייע, וככל הנראה נבחין בשיפור בסקוליוזה.

  1. סקוליוזה טוקסינית(אסור בטיפול מנואלי)

מקורה בהרעלה במערכת העצבים.

תגובת הגוף לטיפול מכאני יכולה להיות שונה מהמצופה, ישנה אפשרות שהרקמה תתקצר מה שיוביל לסקוליוזיס חזק יותר.

מדוע זה קורה?

הרבה מהזיהומים שהיו לנו במהלך החיים לא הבריאו לחלוטין, (כגון טנזניטיס, ברונכיטיס , קוליטיס, אימוניטיס), הטיפול העלים את הסימפטומים אך ייתכן שהמהלך הכרוני של המחלה נשאר.

בתנאים האלו ישנה אינדוקסיקציה קבועה של מערכת העצבים.

הטיפול במצב זה, נחפש את האיבר ונזרים אליו דם ניקוז לימפתי. פעמים רבות, כתוצאה מהרעלה האיבר מתקשה להפריש את החומרים החיוניים לו, האוכל שאנחנו אוכלים הופך להיות רעל עבורנו ויפעיל שרשרת של תגובות רעלניות.

ברוב המקרים, על מנת לאבחן דלקת אנו מתבססים על בדיקות דם. כאן אנו עדים למצב בו המצב הדלקתי הסתיים זמן רב לפני הבדיקות ולכן אחוז גבוה של אנשים סובלים מבעיות של כאבים כרוניים  בשרירים, אותם הכאבים והבעיות עמידות לטיפול המכאני שלנו.

(ההמלצה,  טיפול שיקומי מתקדם  M.T.R.S.M)

  1. הפרעה אנרגטית חוסר אנרגיה במרידיאנים
  2. הפרעה אמוציונלית: היסטרית, פסיכיאטרית (ריגשית)

לאור כל האמור לעיל, יש לגשת לטיפול בסקוליוזיס, בזהירות רבה, חשוב לזהות את הגורם ורק אז לבחור את אופן הטיפול בו.

תחילה, יש לבצע בדיקה ראשונית של מערכת השריר ושל העיצבוב ולבדוק האם קיימת השפעה על השרירים. במידה וניווכח כי אין השפעה נוכל להניח כי מקור הבעיה אינו מערכת העצבים ולכן טיפול מנואלי לא יתאים (טיפול יכול להחמיר את המצב עד מאוד).

יש לערוך בדיקת קינזיולוגיה יישומית ולזהות את מקור הבעיה. אם האבחנה הינה על רקע ריגשי? מטבולי? אנרגטי? או שמא הרקע שונה למשל, טראומה, בעיה הקשורה לאיבר פנימי או בעיית רעלים בגוף. לאחר האבחון במידה ויש לכם את הכלים לטפל במקור הבעיה יש לטפל ורק לאחר מכן בשרירים, לרוב אחרי טיפול במקור העקמת תשתפר מהר מאוד.

על מנת לטפל באופן מנואלי, יש לבצע אבחון יציבה ובדיקת שרירים וזאת על מנת לאבחן ולזהות את מקור בעיית השרירים. האם מלפנים? מהצד? או מאחור? ולזהות אלו שרירים מצויים בתפקוד לקוי.

כמובן שאת כל זה לומדים באפן מעמיק ויסודי בקורס שיקומי מתקדם M.S.T.R.M

מקווה שעזרתי ונתתי כיוונים מסוימים.

בהצלחה