עקמת Scoliosis היא עיוות בעמוד השדרה, כאשר יש סטייה של החוליות לצד ימין או שמאל ביחס לקו האמצע החל מזווית של 10 מעלות ומעלה. עיוות זה יכול להתבטא למשל באי-תאימוּת בגובה של הכתפיים או המותניים. העקמת מתחילה, בדרך כלל, להופיע בילדות ובשלבי ההתבגרות, עקמת שלא מטופלת מחמירה עם הזמן יהיו לה השפעות על.

עקמת  Scoliosis

עקמת  Scoliosis היא עיוות בעמוד השדרה, כאשר יש סטייה של החוליות לצד ימין או שמאל ביחס לקו האמצע החל מזווית של 10 מעלות ומעלה. עיוות זה יכול להתבטא למשל באי-תאימוּת בגובה של הכתפיים או המותניים.

העקמת  מתחילה, בדרך כלל, להופיע בילדות ובשלבי ההתבגרות, עקמת שלא מטופלת מחמירה עם הזמן יהיו לה השפעות על איברים אחרים .

עקמת בגב עליון:

בעיות נשימה, כאבים באמות וכפות ידיים, בעיות לב, ברונכיטיס , גודש באף, בעיות כיס מרה, חום ללא ממצאים אחרים,  לחץ דם נמוך, בעיות בזרימת דם, דלקות פרקים, בעיות בקיבה.

עקמת בגב תחתון:

בעיות בכליות, עייפות כרונית, בעיות בעור, כאבי בטן עקב גזים, עצירות כרונית, שלשולים כרוניים ,כיווצי שרירים ברגליים, בעיות בשלפוחית שתן, בעיות במחזור, וכאבי ברכיים.

כמובן שיש גם עקמת בצורת S שזה גב עליון ותחתון

חלק גדול מהסובלים מן התופעה לא מודעים לעקמת בגבם.

התסמינים של העקמת הם:

תנוחה נטויה לצד מסוים.

התעייפות מהירה ו/או כאבי גב בעמידה ממושכת.

גובה מותניים וכתפיים לא שווה.

גודל או מיקום לא סימטרי של החזה אצל נשים.

מרחק לא שווה בין הזרועות לגוף.

בגדים ש"לא יושבים טוב", קווי הבגד עומדים באלכסון.

בליטות לא שוות של הצלעות.

קושי בהתכופפות וכדומה.

ומהם הגורמים לעקמת?

בהשקפת עולמי הגורמים הם השרירים שמאבדים את האיזון ומה שיגרום ליציבה לא נכונה ,(בהסבר פשוט השרירים בצד אחד מושכים יותר מהצד הנגדי וכך החוליות נמשכות ויוצאות מאיזון = עקמת)

בעיה זאת ניתנת לפתרון על ידי עבודה על השרירים המכווצים ושחרורם, לאחר מכם ממליץ על חיזוק הצד הנגדי לחיזוק השרירים שהיו חלשים ונמשכו.

יש להגיע למקור הבעיה שהם השרירים הרחוקים יותר, זאת אומרת בגב עליון בדרך כלל זה יהיה שרירי החזה או שרירי הבטן האלכסונים, כמובן שיכולים להיות עוד שרירים.

בגב תחתון בדרך כלל שרירי הבטן הרוחבי או אלכסוני.

אבחון

במבט על הגב..

גובה אגן בעת העמידה אינו זהה.

בעמידה ובכיפוף קדימה.

גובה בלתי שווה של הכתפיים.

גובה לא שווה של הזרועות מן הרצפה בעת כיפוף קדימה.