שריר ה- COCCYGEUS והשפעתו על כאבי רגליים ובעיות נשימהפעמים רבות, מגיעים אלי מטופלים המתלוננים על כאב בצד האחורי של הרגל בברך או בעקב. ולכאורה לא מצליחים לאתר את הגורם לכאב. לא מאובחן שריר מכווץ מאחור או דלקת ואפילו בסריקת CT או MRI לא מבחינים בבעיה מכל סוג שהוא.

שריר ה- COCCYGEUS והשפעתו על כאבי רגליים ובעיות נשימה

פעמים רבות, מגיעים אלי מטופלים המתלוננים על כאב בצד האחורי של הרגל  בברך או בעקב. ולכאורה לא מצליחים לאתר את הגורם לכאב. לא מאובחן שריר מכווץ מאחור או דלקת ואפילו בסריקת CT  או MRI  לא מבחינים בבעיה מכל סוג שהוא.

אחת הסיבות העיקריות לכאבים אלו מקורה בעצם הזנב ה coccyx  אשר במהלך השנים נמשכת לאחד הצדדים וכך בהדרגה, נוצרת נטייה הצידה לצד המושך, במצב זה השרירים הנגדיים נמשכים ומשנים את האיזון של האגן.

אחד השרירים העיקריים שגורמים לבעיה זאת זה שריר ה- COCCYGEUS  המחובר מעצם הזנב לISCHUM

 שריר זה מאפשר לנשים בזמן הלידה, סיבוב של ה – ISCHUM  על מנת לאפשר פתיחה של תעלת הלידה, באמצעות הפרשת  הורמון הגורם לרצועות להתרכך ולהשתחרר, כאשר השריר מכווץ הוא מושך את עצם הזנב (מכיוון שההורמון לא הופרש ולגברים אין אותו) עצם הזנב מושכת את השרירים הנגדיים וכך מתחילה שרשרת של בעיות. ה HAMSTRINGS נמשך, דבר  שמשפיע על ה GASTROCNEMIUS המחובר לעקב וכמובן שיש לו קשר ישיר לרכבת האנטומיה.

בעיה נוספת יכולה להיגרם מהשפעתו של שריר זה היא בעיית נשימה, מה הקשר? ובכן,

כאשר עצם הזנב נמשכת ימינה היא מושכת את האגן השמאלי כלפי מטה דבר הגורם ל  QUADRATUS LUMBORUM להימתח, מאחר ול QUADRATUS LUMBORUM יש  השפעה ישירה על הסרעפת,  נוצרת בעיית נשימה.

בהצלחה