השפעת היציבה על בעיות בגוף.

לפני כמה שנים העברתי הרצאה לעובדי בנק הפועלים  בנושא יציבה נכונה.

השבוע קיבלתי פנייה מאחד מעובדי הבנק להעלות את ההרצאה לאתר האינטרנט שלי, וראו זה פלא, למחרת קיבלתי הזמנה להעביר הרצאה בנושא.

לכן החלטתי להעלות כאן כתבה בנושא. אומנם בהתייחסות לנקודה אחת מאוד קטנה אבל מאוד משפיעה.

נתחיל בבוהן הגדולה בכף הרגל והשפעתה על היציבה. אחד מתפקידי  הבוהן הגדולה הוא לייצב אותנו בהליכה ע"י מניעת "נפילה" קדימה. (אם נסתכל על אנשים שעברו קטיעת בוהן, ניתן לראות שבהליכה שלהם הם כאילו עומדים ליפול קדימה) אז בואו ונראה כמה דוגמאות.

שריר הEXTENSOR HALLUCIS LONGUS  (שריר המושך את הבוהן הגדולה ברגל כלפי מעלה ) .

 כאשר השריר הזה "לא עובד", יתכן ויגרם לאותו אדם דורבן. הסיבה לכך, כאשר השריר "עובד" הוא מושך את ה PLANTAR FASCIA  ויוצר תזוזה היוצרת זרימה והתנגדות של FLEXOR HALLUCIS LONGUS, כאשר אין התנגדות לFLEXOR HALLUCIS LONGUS  יווצר מצב שה FLEXOR HALLUCIS  מכווץ. במצב זה הוא מושך את נקודת החיבור של השריר במקום בו נוצר הדורבן.במקביל תיווצר גם "תקיעות" שכן ה PLANTAR FASCIA  "תקועה" וכאשר אין זרימה נוצרת דלקת. על מנת להימנע מכאב בעקב (עקב הדורבן) האדם ייטה לדרוך על הצד הלטראלי של כף הרגל. הדריכה על הקשת החיצונית תגרום ל TIBIALIS ANTERIOR לכיווץ שיכול לגרום לדלקת ב METATARSAL הראשונה  (הכאב של הדלקת יורגש בדר"כ רק אחרי הטיפול בדורבן מאחר וכאב של דורבן חזק יותר). 

דריכה על קשת חיצונית תראה לי מבחינה פיזית: נטייה לנקע, כיווץ של TIBIALIS ANTERIOR, גרימה לרגלי O יכול לגרום ללחץ בברכיים בצד המדיאלי, כאב ברכיים וכאב במפרק הירך. מנח של רגל O יגרום להנמכה של האגן  בצד אחד, ויכול לגרום לכיווץ שריר ה Q.L דבר  שיוביל לכיווץ הזוקף האמצעי בצד הנגדי  ויכול לגרום  לבעיות בשרירי הבטן מאחר והעצבוב יוצא מT7 עד T12 ולכאבי גב. הטיית הגב תגרום לכתף בצד של ה Q.L להיות נמוכה יותר בעקבות זה ייתכן כיווץ בצד הנגדי בצוואר  על מנת לשמור על ראש ישר, כיווץ זה יגרום ללחץ על שרירים ויכול לגרום לכאב בכתף, בצוואר או בידיים.

ראו איזו שרשרת נוצרה לנו משריר קטן שלא מתפקד כהלכה. והנה קיבלנו בנוסף, גם יציבה לא נכונה.