מה הקשר בין שרירי הEXTERNAL OBLIQUES ו INTERNAL OBLIQUES לבעיות של :בעיות קיבה, קיבה עצבנית, קלקול קיבה, צרבת, כיב קיבה, דלקת קיבה, שיהוקים, התנגדות נמוכה למחלות, אלרגיות, בעיות בכליות, עייפות כרונית, דלקת כליות, דלקת אגן הכליה, בעיות עור כמו פצעי בגרות, אקזמות.

 מה הקשר בין שרירי הEXTERNAL OBLIQUES ו INTERNAL OBLIQUES  לבעיות של :

בעיות קיבה, קיבה עצבנית, קלקול קיבה, צרבת, כיב קיבה, דלקת קיבה, שיהוקים, התנגדות נמוכה למחלות, אלרגיות, בעיות בכליות, עייפות כרונית, דלקת כליות, דלקת אגן הכליה, בעיות עור כמו פצעי בגרות, אקזמות.

במבט ראשוני לא יראה לנו שום קשר אבל אם  נסתכל על המטופל שלנו ונעשה לו אבחון יציבה נראה שלמטופל שלנו באבחון ליטראלי הכתף לא בקו אנכי ישר לאגן ולקרסול , מה שיגיד לנו שיש סיבוב של חצי הגוף העליון ימינה או שמאלה.

סיבוב זה יכול להיגרם על ידי שרירי ה EXTERNAL OBLIQUES ו INTERNAL OBLIQUES אז מה זה אומר לגבי כל הבעיות שפירטתי ?

במצב כרוני של סיבוב נוצר לחץ על חוליות 6T עד 11T  לחץ על חוליות אלו גורם לחוסר תפקוד נכון ולבעיות הרשומות כאן.

כמו כן זה יכול לגרום לבעיות בכתף , כאבי ראש , ובמקרים חמורים יותר גם בעיות ראיה , שמיעה , חוסר טעם באוכל.

איך כל זה קורה?

כאשר השריר הEXTERNAL OBLIQUES או INTERNAL OBLIQUES מכווצים הם גורמים לסיבוב חצי גוף עליון מה שיגרום לחץ על החוליות אבל מצד שני יגרום לשריר RECTUS ABDOMINIS  בצד אחד להתכווץ ובצד השני להימתח, הצד שמתכווץ מושך את הכתף קדימה מה שיכול לגרום לכאבים בכתף (אומנם לא בחיבור ישיר אבל בעקיפין דרך PECTORALIS MAJOR  ) שמושך את ה UPPR TRAPEZIUS  שמפעיל לחץ על חוליות עורפיות וזה גורם לבעיות של כאבי ראש , ובמקרים חמורים יותר גם בעיות ראיה , שמיעה , חוסר טעם באוכל.

איך אומרים אצלנו הכול בגלל מסמר קטן.