איך הכבד קשור לבעיות יציבה ולשרירים?כידוע לכם כל שריר מקושר לאיבר.שריר ה- PECTORALIS MIAJOR מקושר לכבד.כמטפלים אתם יכולים לראות מטופלים שמגיעים עם נטייה לצד ימין, ולמרות שאתם משחררים להם את השרירים שגרמו לזה הם חוזרים אחרי תקופה קצרה או קצרה מאוד עדיין עם הנטייה ימינה.

מכיוון שיצא לי לאחרונה להיפגש עם כמה מקרים שקשורים לכבד החלטתי לעלות את הנושא בכתב.

בואו  נכיר את הכבד ותפקידיו.

הכבד הינו האיבר הפנימי הגדול ביותר בגופנו. נמצא בבטן הימנית העליונה מאחורי קשת הצלעות. משקלו באדם מבוגר כ- 1.4 ק"ג. הכבד מורכב משתי אונות: שמאלית וימנית. האונה השמאלית קטנה יותר ואילו האונה הימנית גדולה יותר. בכבד 8 חוליות (סגמנטים) המופרדים כל אחד ע"י כלי דם וסיבים רבים, היוצרים מבנה תומך לשתי האונות. לכבד אספקת דם כפולה – דם ורידי שמכיל מזון מעוכל מגיע אל הכבד דרך וריד השער (הפורטלי) ודם עשיר בחמצן מסופק ע"י עורק הכבד.

תפקידי הכבד כוללים

איך הכבד קשור לבעיות יציבה ולשרירים?

כידוע לכם כל שריר  מקושר לאיבר.

שריר ה- PECTORALIS MIAJOR  מקושר לכבד.

כמטפלים אתם יכולים לראות מטופלים שמגיעים עם נטייה לצד ימין, ולמרות שאתם משחררים להם את השרירים שגרמו לזה הם חוזרים אחרי תקופה קצרה או קצרה מאוד עדיין עם הנטייה ימינה.

אז מה הוא הגורם? אם זה חוזר על עצמו זה יהיה הכבד , יכול להיות שיש בכבד משהו קטן שהרפואה המערבית לא תתייחס אליו אבל השריר מפסיק לתפקד תפקוד רגיל ועובר להגן על הכבד..

לדוגמא: מטופלת שהיגיע אלי עם כאב גב ותחושת כיווץ בכל צד ימין כולל ביד. המטופלת רוכבת אופניים מקצועית וטוענת שזה מפריע  לה בתחרויות.

בבדיקת שרירים שעשיתי גיליתי ש  T.F.L   ו ILIOPSOAS  לא עובדים, בפתיחת עמוד שדרה  השרירים עבדו. בבדיקת גפה עליונה  PECTORALIS MIAJOR STERNAL DIVISION   לא עבד. ברגע שנגענו בכבד הכל חזר לעבוד אז איך זה קרה?

ברגע שהייתה בעיה בכבד ה PECTORALIS MIAJOR STERNAL DIVISION   לא עבד ואז נוצרה משיכה של הגוף לצד ימין  ואז נוצר לחץ על חוליות גב תחתון  L1-L2-L3-L4  שחוליות אלו מעצבבות את  השרירים שלא עבדו. ברגע שהחזרנו את  האחריות משריר ה- PECTORALIS MIAJOR STERNAL DIVISION מלשמור על הכבד והוא חזר לתפקוד , ושחררנו כבר את שרירי הגב שהתקצרו במשך הזמן  פתרנו את הבעיה. וכך בכל מיני ואריאציות זה קורה. עכשיו יש לטפל בכבד (מזכיר שוב שלא חייבת להיות בעיה קשה בכבד, יכול גם להיות הידבקו של הכבד, שומני, ציסטה קטנה וכו) על מנת שזה לא יחזור על עצמו.

בהצלחה