רוב הפעמים אנחנו משייכים בעיות בצוואר / צוואר תפוס לשריר S.C.M אבל הדבר נכון רק בחלק מהמקרים.שריר נוסף שעושה את אותה הפעולה של ה – S.C.Mלטראל רוטישין ואקסטינשין הוא שרירSPLENIUS CAPITIS שמעוצבב מ C3-C4 כאשר ה – S.C.M בצד ימין עובד הוא עושהלטראל רוטישין ואקסטינשין לצד שמאל ושרירי ה- SPLENIUS CAPITIS עושה את אותה הפעולה זאת אומרת שצד שמאל של ה– S.C.M עובד אז צד ימין של ה- SPLENIUS CAPITIS עובד ועושה -לטראל רוטישין ואקסטינשין .

בעיות צוואר

רוב הפעמים אנחנו משייכים בעיות בצוואר / צוואר תפוס לשריר  S.C.M אבל הדבר נכון רק בחלק מהמקרים.

שריר נוסף שעושה את אותה הפעולה  של ה –    S.C.Mלטראל רוטישין ואקסטינשין הוא שריר SPLENIUS CAPITIS שמעוצבב  מ      C3-C4  כאשר ה – S.C.M בצד ימין עובד הוא עושה לטראל רוטישין ואקסטינשין לצד שמאל ושרירי ה- SPLENIUS CAPITIS עושה את אותה הפעולה זאת אומרת שצד שמאל של ה–    S.C.M עובד אז צד ימין של ה-  SPLENIUS CAPITIS עובד ועושה -לטראל רוטישין ואקסטינשין .

לכן כשיש הגבלה בתנועה יש לבדוק את שני השרירים ולראות איזה שריר לא מתפקד טוב .

הבדיקה היא על ידי בדיקת התנגדות של השריר , כאשר מבקשים מהמטופל לעשות את תנועת (פעולת) השריר והמטפל מתנגד ולא נותן לעשות את הפעולה, אם השריר באותה עוצמה בימין ושמאל משווים את זה לשריר השני. וכך אפשר לגלות מי תפוס או בעייתי, כמובן שאפשר לפני זה לבדוק במגע את שני השרירים.

לכן חשוב מאוד לזהות היכן הבעיה כי אם נעבוד על ה- S.C.M  במקום על  SPLENIUS CAPITIS לא נפתור את הבעיה ,למרות שהמטופל ירגיש הקלה בכאב אחרי הטיפול וזאת מכיוון שהזרמנו דם באזור. הכאב יחזור אחרי כמה שעות.

בעיות נוספות שיכולות להיות זה משריר RECTUS ABDOMINUS  כאשר אחד מהם מכווץ יותר מהשני הוא מושך את שריר ה- STERNALIS  שמחובר מ RECTUS ABDOMINUS ומתחבר  לסטרנום ולצלעות שגם ה    s.c.mמחובר  לסטרנום מה שיוצר משיכה בצד אחד יותר מהצד השני . וזה גורם לשריר התנגדות מסוימת עקב חוסר איזון. מצב זה יגרום גם לשרירי ה SCALENUS ANTERIOR להמשך קדימה, נטייה זאת יכולה לגרום לבעיות רבות כגון בעיות נשימה, יותר נכון לנשימה שטחית כי SCALENUS ANTERIOR תפקידו בין היתר להרים את הצלעות בנשימה  ואם הוא נמשך קדימה הוא לא יכול להרים את הצלעות.

 ואז הנשימה שטחית ויש תחושה של חוסר חמצן.

בעיות נוספות שיכולות להיות עקב כך הן נימול של האצבעות ביד כבדות ביד ועייפות של היד .

בעיות נוספות שיכולות להיות עקב משיכה של הראש קדימה או הטיה של הראש יגרם לחץ על חוליות מה שיכול לגרום לבעיות הבאות.

כאבי ראש, עצבנות, נדודי שינה, התקררויות, לחץ דם גבוה, מגרנות, עייפות כרונית, סחרחורת.

סינוסיטיס, אלרגיות, פזילה, חירשות, בעיות עיניים, כאבי אוזניים, התעלפויות

כאבי עצבים, דלקת עצבים, פצעי בגרות, אבעבועות, אקזמה

קדחת השחת, נזלת, קשיי שמיעה, בעיות פוליפים באף

דלקת גרון, צרידות, בעיות גרון כמו דלקת גרון או מוגלה בשקדים

נוקשות בצוואר, כאבים בחלק העליון של הזרוע

דלקת הכסת, הצטננויות, ליקויים בתפקוד בלוטת התריס

מבחינת שרירים חולשה של השרירים הבאים:

TRAPEZIUS,  LEVATOR SCAPULA  RHOMBOIDS  DELTOIDS  SUPRASPINATUS

INFRASPINATUS  TERES MAJOR  TERES MINOR  SUBSCAPULARIS  LATISSIMUS DORSI

כאשר שרירים אלו חלשים הם יוצרים בעיות בכתפיים  שמשפיע גם על צוואר וכו.