דלקת במפרק הירך:מפרק הירך מתווך בין קבוצות השרירים הגדולות הנאחזות באגן לבין הגפה התחתונה.המפרק נושא בעומסים המופקים בזמן עמידה וכן בזמן תנועה. זהו מפרק חזק ויציב בזכות היותו מוקף בשרירים גדולים ורצועות חזקות. מפרק זה יכול לנוע במישורי תנועה רבים: כפיפה ופשיטה, קירוב והרחקה וסיבוב חיצוני ופנימי. יחד עם זאת, התנועה במפרק זה מוגבלת מפני ש 55% מראש עצם הירך נמצאים בתוך המפרק וזה מקשה על תנועה חופשית.

דלקת במפרק הירך:

מפרק הירך מתווך בין קבוצות השרירים הגדולות הנאחזות באגן לבין הגפה התחתונה.

המפרק נושא בעומסים המופקים בזמן עמידה וכן בזמן תנועה. זהו מפרק חזק ויציב בזכות היותו מוקף בשרירים גדולים ורצועות חזקות. מפרק זה יכול לנוע במישורי תנועה רבים: כפיפה ופשיטה, קירוב והרחקה וסיבוב חיצוני ופנימי. יחד עם זאת, התנועה במפרק זה מוגבלת מפני ש 55% מראש עצם הירך נמצאים בתוך המפרק וזה מקשה על תנועה חופשית.

דלקת במפרק הירך יכולה להיגרם מכמה וכמה סיבות.

חלק מסימני הדלקת הם כאבים בהנעת מפרק הירך, הקרנה על המפשעה והקרנה על הרגל.

ממה זה יכול להיגרם?

כאשר שרירי הגלוטאוס/ הקוודריספס/ אדוקטורים/ אמסטרינג מכווצים הם מושכים את הירך חזק לתוך האגן, וזה יוצר לחץ במפרק וקיצור של הרגל.

עקב הקיצור בזמן ההליכה הבורסה מקבלת כל הזמן מכות (לחיצות) ומפרישה נוזל שיוצר את הדלקת, או שהשרירים יוצרים לחץ ומכך נוצר חיכוך פנימי שגורם לדלקת .

בעיות נוספת שיכולות להיגרם הן לחץ על העצב שעובר במפרק וגורם לחולשה של הרגל, כבדות ואיבוד תחושה ברגל .

כמובן שיש לכך השלכות נוספות. ברגע שיש כיווץ של השרירים, ראש עצם הפמור נכנס לתוך המפרק ואז יש הגבלה גדולה יותר של תנועה, מפני שמעל ל 55% מראש הפמור בתוך המפרק.

בעיות נוספות שיכולות להיווצר עקב הדלקת הן כאבי גב תחתון, הגבלה של מפרק הכתף, כאבי צוואר וכאבי ראש, עקב צורך הגוף לאיזון.

ואיך קשור מפרק הירך לכאב ראש צדי?

ברגע ששרירי מפרק הירך מכניסים את ראש הפמור לתוך המפרק, הגוף יקבל נטייה מכיוון שהרגל התקצרה, מה שיגרום לשרירי הבטן להימשך כלפי מטה ואז שרירי הכתף ימשכו כלפי מטה ואז שרירי הצוואר ימשכו כלפי מטה וכך ישפיע על כאבי ראש צדיים.

ישנם מקרים שמצב זה של חוסר איזון גורם ללחץ במפרק הלסת בצד אחד יותר מבצד השני, מה שיגרום לחריקת שיניים ולמצב שבפתיחת הפה הלסת תימשך לצד ימין או שמאל במקום להיפתח ישר.

דלקת במפרק הירך תגרום בדרך כלל גם לדלקת במפרק הסקרואילייאק מכיוון שצד אחד נמשך יותר ולכן האגן לא מאוזן, מה שגורם לחיכוך חזק במפרק הסקרואיילייאק. שגם לכך יש השפעות רבות על כאבים בגוף.