הרבה בעיות בכפות רגליים כמו BONIONS (בליטה של פרק הבוהן), CALLOUSES(יבלות, קשיחות), CORNS(יבלות מעל פרקי האצבעות) יכולות לבוא על תיקונן עם עיסוי בשיטת עיסוי שיקומי.

טיפול בכפות רגליים בעייתיות

הרבה בעיות בכפות רגליים כמו BONIONS  (בליטה של פרק הבוהן), CALLOUSES(יבלות, קשיחות), CORNS(יבלות מעל פרקי האצבעות) יכולות לבוא על תיקונן עם עיסוי בשיטת עיסוי שיקומי.

 לדוגמא ה-  EXTENSOR HALLUCIS LONGUSשהוא שריר שנמשך מהברך עד לבוהן, נעשה הדוק, עקב כך האצבע נמשכת פנימה ונשארת במצב עקום, על מנת להגן על עצמו מחיכוך, הגוף מפתח  CORNS BONIONS ו-CALLOUSES.

כף רגל שטוחה היא בעיה נוספת שיכולה להיפתר באמצעות עיסוי שיקומי.  שרירים הדוקים, בין אם הם בשריר ה- GASTROCNEMIUS או במדרס כף הרגל, עלולים לגרום ליישור הקשת בכף הרגל. לדוגמא:- טיפלתי באחת מתלמידותיי שהיו לה כפות רגליים שטוחות שנעזרו במדרסים, אחרי טיפול אחד כפות הרגליים חזרו למצבן הטבעי. לדברי התלמידה זאת הייתה הפעם הראשונה בחייה שהיא ראתה את כפות רגליה עם קשת מורמת מעלה.

כמו כן בעיות HEEL SPURS(דורבן בעקב), למשל, אדם שהגיע אלי לטיפול וטען שבזמן הליכה הוא מרגיש כאילו הוא הולך על אזמלים חדים, אחרי טיפול אחד הדורבנות שנראו כמו גבישי לימפה נעלמו. דוגמא נוספת היא ילדה בת4- שהלכה על אצבעותיה במקום על העקבים, מכיוון ששרירי  ה- GASTROCNEMIUS שלה היו כו הדוקים עד שמשכו את העקבים מהרצפה, אחרי טיפול אחד היא נרפאה. מטופל נוסף שעזרתי לו היה אדם שעצם העקב בכף רגלו השמאלית התרסקה לפני 30 שנה, הוא סבל מכאב קבוע ברגלו, אחרי 11 דקות של טיפול הכאב נעלם.

שאלה:

מה יכולים אנשים עם בעיות בכפות רגליים לעשות על-מנת לעזור לעצמם?

תשובה: במקרה של כאבים בכפות רגליים עליך לגלגל את כף הרגל על בקבוק, זה אולי יכאב בהתחלה, אבל זה עוזר.

כמו כן, בצע עיסוי של כף הרגל והאצבעות, כולל כיפוף של כף הרגל והאצבעות מעלה ומטה. בנוסף בצע לישה של שרירי GASTROCNEMIUS באמצעות אגודלך, עבוד לרוחב השריר, עבוד על השרירים עד שיתרככו. פעילות זאת תעזור לך לפשוט את כף רגליך בשני כיוונים מעלה ומטה.

כמו כן, בצע עיסוי לרוחב הן בשריר  GASTROCNEMIUS והן בקרסול. כאשר אתה מתמקד באזור בעייתי, השרירים העמוקים באותו אזור מתחת לעור יהיו קשים, כאשר הם ישוחררו הקשיות תעלם בין קצות אצבעותיך.